Stilproblem är ovanliga men kan uppstå när stilar på din egen webbplats krockar med botens stilar.
Du kan åtgärda dessa genom att använda lite anpassad CSS på din webbplats.
Nedan är de vanligaste problemen. För större problem, som de som uppstår på Shopify, se denna dedikerade hjälpartikel med stilar för Shopify (kan också fungera på andra plattformar).
Så här skulle kodsnutten se ut för installation:
<style>
div.talktext p {
color: black !important;
}
</style>
Vanliga problem och relevant CSS nedan:
Texten på Call to Action "pratbubbla" är vit/dold, vilket innebär att du inte kan se den.
Du kan infoga detta som anpassad CSS på din webbplats för att åtgärda det:
<style>
div.talktext p {
color: black !important;
}
</style>
Området bakom "Powered By"-varumärket/anpassad logotyp är grått, svart eller i fel färg.
Du kan infoga detta som anpassad CSS på din webbplats för att åtgärda det:
<style>
#poweredBy {
background-color: white !important;
}
</style>
Chattlänkar har fel färg:
Du kan infoga detta som anpassad CSS på din webbplats för att åtgärda det:
<style>
.chatLink {
color: blue !important;
}
</style>
Knapp-länkar har fel färg:
Du kan infoga detta som anpassad CSS på din webbplats för att åtgärda det:
<style>
.sc-suggestions-element {
color: blue !important;
}
</style>
Teckenstorleken behöver ändras:
Du kan infoga detta som anpassad CSS på din webbplats för att åtgärda det:
<style>
.sc-message--text-content {
font-size: 18px !important;
}
</style>